Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
  Afdrukweergave

Probleem met MSTS
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10-07-2010, 19:05 

Hallo allemaal,

Er is een probleem met MSTS bij mij. Vroeger draaide ik MSTS op windows xp met een oude videokaart die maximaal 10fps haalde in het spel. Nu heb ik al een tijd een nieuwe pc met windows 7 (32-bits) en een goede videokaart die goed draait, de meeste momenten 30fps. Het probleem is alleen dat tijdens het spelen MSTS wel eens vastloopt en dan zonder melding afsluit. Dit probleem deed zich niet voor op mijn oude pc. Ik kan ook horen wanneer dit gebeurt. Namelijk als het beeld stilstaat, en je hoort de pc niet werken is er niets aan de hand. Er wordt dan een trein of een stuk van de route geladen en het spel gaat weer verder na een paar seconden. Echter als het beeld stilstaat en je hoort de pc duidelijk werken(ratelen), dan is het mis en stopt het spel abrupt na een paar seconden. :? Dit probleem doet zich voor in meerdere routes, meestal bij het wisselen van een camerapositie.

Komt dit probleem jullie bekend voor? Is er misschien een oplossing voor?

Profiel  

Re: Probleem met MSTS

Apple Macintosh-hater
BerichtGeplaatst: 11-07-2010, 12:06 

Ja, dat komt mij bekend voor. Ik heb het ook een tijd gehad toen ik net een nieuwe PC met Vista had. Die PC heb ik nog steeds (en Vista ook), maar ik heb gemerkt dat het installeren van nieuwere, betere drivers de problemen voor een heel groot deel oplost.
Dit geldt zowel voor videokaartdrivers als geluidskaartdrivers. Verder wil het ook nog wel helpen om Visuele thema's uit te schakelen (door rechts te klikken op de snelkoppeling van Train Simulator en daar naar de tab Compatibiliteit te gaan) en MSTS te draaien in de compatibiliteitsmodus van Windows XP SP2. En natuurlijk als MSTS Administrator draaien.

Hopelijk helpt dit om de problemen te verminderen.

Martijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11-07-2010, 13:27 

Hallo Martijn,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels is het probleem alleen maar erger geworden, als ik een trein alleen maar in beweging zet beland ik al weer op het bureaublad. :( Compatibiliteitsmodus van XP SP2 vertraagd de boel alleen (5fps minder). Verder haalt het uitzetten van visuele thema's en MSTS als administrator niets uit. Het lijkt wel alsof de pc last heeft van de warmte.

Er zijn 2 situaties waarbij dit altijd gebeurd:
- Route SOB van Thomas Lütke en dan act "Zug 2415" Ik hoef de trein maar in beweging te zetten en pats, de stoppen vliegen eruit. :crazy:
- Route Bernina Bahn van Sjoerd, Max en Carlo. Binnenrijden van Pontresina vanaf St. Moritz in de cabine van de trein (camera 1).

Misschien zou je even kunnen kijken of dit bij jou ook gebeurd, en dan met name de 2e situatie.

Profiel  

Apple Macintosh-hater
BerichtGeplaatst: 12-07-2010, 11:49 

De SOB route is inderdaad zeer zwaar, maar die loopt bij mij niet vast (behalve als ik niet opsla en opnieuw laad wanneer het bericht verschijnt dat dat moet). Het enige 'probleempje' is dat bij de framerates bij het passeren van bepaalde AI-treinen naar 1 fps daalt.
Maar nee, ik kan wel gewoon rijden.

Bij de Bernina Bahn heb ik ook weleens vastlopers gehad bij Pontresina, maar dat was als ik de camera buiten in een specifieke hoek draaide. Gewoon in de cabine blijven is bij mij juist een manier om daar vastlopers te voorkomen.

Dat je PC last heeft van de warmte kan ik begrijpen, de mijne lijkt ook minder te presteren.
Een klein vraagje: wat voor videokaart heb je?

Martijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12-07-2010, 12:05 

Mijn videokaart is een Nvidia Geforce GT 240 (512 mb).

Drivers updaten werkt ook niet echt mee, ik kan soms de SOB route niet eens meer laden.

Hoe staan bij jou de geavanceerde opties in MSTS?
Misschien hoef ik alleen daar wat aan of uit te zetten. (heb ik overigens zelf ook al geprobeerd zonder resultaat).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13-07-2010, 17:13 

Inmiddels is het me gelukt om situatie 1 (SOB) op te lossen. :D

Het probleem was de soundcfg.dat
Er wordt er een meegeleverd met de route download, maar deze zorgt dus voor deze problemen. Toen ik de oude terug had gezet (die van leisure) werkte het weer.

De error van de bernina bahn zit er al heeel lang in. Ik weet niet of ik deze ooit nog opgelost krijg. :problem:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur